Często sprzedaż internetowa opłaca nam się bardziej, niż namawianie klientów do zakupów w naszym stacjonarnym sklepie. Poza tym pozwala nam ona dotrzeć do klientów, którzy na co dzień nas nie odwiedzają, bo mają do nas za daleko. Zachęcenie klienta do kupowania online może na początku wydawać się ciężkie, ale z czasem poznamy jego potrzeby i argumenty, które do niego przemawiają.
Wszystko zaczyna się od rozmowy z klientem. Ten etap rzadko bywa pominięty, zwłaszcza jeśli to jego pierwsze zetknięcie się z naszą działalnością. Już na tym etapie możemy zacząć zachęcanie do zakupu w sklepie online. Każdorazowo najlepiej jest podkreślić, co klient może zyskać dzięki takiej formie zakupów. Jeśli oferujemy darmową przesyłkę albo inne udogodnienia, koniecznie go o tym poinformujmy, nawet jeśli taka informacja znajduje się na naszej stronie.
Może on ją przegapić albo zwyczajnie nie wziął tego pod uwagę w trakcie wyboru. Dobrym pomysłem jest też wprowadzić zniżki dla stałych klientów korzystających z naszego sklepu online. Dzięki temu nasz klient będzie miał powód, żeby kupować u nas częściej. Zachęcenie klienta do zakupów nigdy nie powinno być agresywne czy natarczywe. Jeśli zrezygnuje on z naszych usług, nie powinniśmy być opryskliwi czy się na nim wyżywać. To naszym zadaniem jest przekonać go do wyboru naszego sklepu, a jego nic nie zobowiązuje do skorzystania z naszej oferty.